Ještě před pár lety byly v kurzu auta s dieselovými motory. Měly nižší spotřebu a diesel byl také levnější. Ceny se potom víceméně srovnaly, ale ta spotřeba byla pořád znát. Jen v zimě při velkých mrazech občas někomu nastaly problémy s nastartováním motoru. Dnes upadají tyto vozy a tento druh motoru v nemilost, prý kvůli ekologii. Nejsou tolik šetrné k životnímu prostředí. Tomu sice nerozumím, ale tvrdí-li to odborníci, něco na tom bude. Přestávají se vyrábět a chcete-li se takového auta zbavit a prodat ho, musíte jít s cenou dolů. Zlatý benzin.
Jak ale ustupují dieselová auta, tak na jejich místo čím dál více nastupují elektromobily. Už i naše automobilová vlajková loď je konečně začala vyvíjet. Jejich cena byla v začátcích závratná a dojezd na jedno nabití nevalný, tak veřejnost zrovna velký zájem nejevila. Mohly se uplatnit tak maximálně jako vozítka na golfových hřištích anebo v rámci ZOO na safari, kde nehlučným a ekologicky čistým provozem nerušily zvířata. Rok od roku ale jejich cena jde dolů a stávají se dosažitelnějšími i pro střední vrstvy. A dojezd se zvyšuje a zvyšuje. Právě kvůli dojezdu sahali ekologicky smýšlející řidiči spíše po hybridních vozech, aby byli schopni ujet nějakou delší vzdálenost. Kdo se ovšem pohybuje hlavně po městě a v jeho blízkém dosahu, ten si s jedním nabitím celý den vystačí a přes noc v garáži může auto zase naládovat.
Problémem byly také dobíjecí stanice, kterých je po republice stále jako šafránu. Ale situace se i tady nadále zlepšuje a řidiči elektromobilů se tak nebudou muset bát vyrazit dál od domu. Hlavním problémem tak bude asi zůstávat bezhlučnost, na kterou nejsme od aut zvyklí. Obvykle čekáme, až uslyšíme zvuk motoru, než se uhneme z cesty. To se bude muset také změnit.