Asi není třeba říkat, že prakticky každá firma byla založena především proto, aby svému majiteli či majitelům přinášela zisk. Ten by se měl v ideálním případě neustále zvyšovat. K tomu je však zapotřebí, aby si naše zboží kupovalo co nejvíce zákazníků. Jak to ale zařídit?
Cílem je zde lákat stále nové zákazníky, přičemž si zároveň udržíme ty stávající. K tomuto účelu nám slouží správě zvolená marketingové strategie. Ta se obvykle skládá z několika navzájem se doplňujících metod propagace. A ačkoliv mezi širokou veřejností je zdaleka nejznámější klasická reklama, není ani zdaleka jediná.
Jinou možností, která je často využívaná, je také SEO optimalizace internetových stránek pro vyhledávače. Díky tomu se zvýší návštěvnost webové stránky. Každý z těchto návštěvníků je pak potenciálním zákazníkem, přičemž čím více jich je, tím je vyšší pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. A tím se zvýší zisk firmy.
Není tedy divu, že se tuto metodiku snaží v nějaké formě aplikovat prakticky všechny firmy. Je to ale skutečně nezbytné? Nebo se bez toho zkrátka v dnešním tvrdém tržním prostředí neobejdeme?
Odpověď zni, že se skutečně jedná o velmi důležitou součást propagace. Jistě, mohlo by se zdát, že například velké nadnárodní koncerny něco takového nepotřebují, avšak není to pravda. Nesmíme zapomenout, že probíhá neustálý boj prakticky o každého zákazníka.
Je tedy jasné, že je potřeba webové stránky firmy skutečně upravit tak, aby je vyhledávač při zadání určitého slova či fráze nalezl. To totiž pomáhá nejen zvýšit návštěvnost internetové stránky oné firmy, ale zároveň to zvyšuje i její popularitu, neboť i ti, kteří onen web nenavštíví, uvidí její jméno, a podvědomě si jej zapamatují.
Proto není divu, že tuto metodiku uplatňují na nějaké úrovni skutečně všechny firmy. Přeci jen, zvýšení zisku, kterého tím dosáhnou, za to rozhodně stojí.