Určitě už znáte podmínky pro založení firmy, jako jsou název firmy, předmět podnikání, výši vkladu, místo podnikání, výběr zaměstnanců, výběr případných společníků, vyplnění mnoha formulářů a sepsání mnoha smluv a tak podobně. Ale pozastavme se kupříkladu nad názvem firmy, Myslíte si, že je to tak jednoduché? Myslíte si, že vymyslet logo firmy a Brand nepatří mezi ty úkony nejsložitější? Opak je pravdou.
Formuláře, vyhlášky, zákon jsou jasně vymezené mantinely. Kdežto při výběru názvu, loga a brandu firmy musíte jít do hloubky zákazníkovy duše!
Možná právě těmito úkony je právě nyní zahlcena Vaše hlava. Nedá Vám spát. Musíte vymyslet takové označení, které budete používat jednou provždy. Které jednou proslavíte. Podle kterého Vás Vaši zákazníci vždycky najdou a nikdy nevymažou z paměti. Náročné vymýšlení, co říkáte? Ale musíte to dát. Jde o Vaši světlou budoucnost v podnikání. Zapojte třeba celou rodinu, aby přemýšlela s Vámi. Jde o moc.
Takže, jak na to?
- Vezměme název firmy. Musí být krátký, trefný, snadno zapamatovatelný a hlavně originální! Zákazníci jej musí bez problémů vyslovit. A pokud bude tvořen jen jedním slovem, je to ideální stav.
- Logo by mělo vyjadřovat předmět Vašeho podnikání. Nebo vlastnosti služeb. Či charakteristiku firmy. Opět by nemělo být dlouhé, nebo nesrozumitelné. Vtipnost dává logu spolehlivou devizu.
- Brand je něco víc, než jen název, nebo logo firmy. Je to něco neuchopitelného. Je to spíš pocit zákazníka, který si produkt, nebo službu spojuje pocitově. Tady je na pořadu velký ořech, který je nutné rozlousknout efektivně. Jak jednáte se zákazníky, jak vysoké ceny mají Vaše služby, nebo produkty, jak spolehlivá je Vaše firma v dodávkách, jak řešíte neobvyklé případy, např. reklamace. To všechno je brand!
Inu, máte nyní hlavu, jak pátrací balón, viďte? Ale dejte si čas a všechno nakonec dobře dopadne! Vžijte se do role Vašeho zákazníky a půjde to samo!