Když si rozbalíte na celou plochu monitoru stolního počítače či notebooku mapu světa, resp. severní polokoule, a zaměříte-li se na Střední Evropu, zjistíte, že naše země je téměř po celém obvodu obklopena horskými masivy. Naše horské terény jsou velmi vyhledávané turisty z tuzemska i ze zahraničí zejména pro jejich jedinečný půvab a neobyčejnou krásu. Kdo z vás se někdy zadíval z nejvyšších vrcholků Krkonoš, Krušných hor či Jeseníků do údolí, možná si tento pohled zamiloval, a preferuje jej před jinými rekreačními možnostmi v průběhu trávení volného času.
Má to totiž něco do sebe, vzít na ramena batoh a vyrazit na horskou túru, ostatně, pokud znáte vodácký šlágr od Zdeňka Šmída s názvem „Proč bychom se netopili aneb vodácký průvodce pro Ofélii“, měli byste zároveň vědět, že Zdeněk Šmíd publikoval ještě jednu krásnou knihu s názvem „Proč bychom se nepotili aneb, jak se chodí po horách“.
Zájemců o horskou turistiku je stále dostatek a neustále se rodí noví a noví a kdo se domnívá, že hory přestanou lidstvo táhnout a to se navždy usadí jen v kotlinách a v přímořských oblastech, mýlí se. Proto, rozhodnete-li se provozovat soukromý penzion v horské lokalitě, pravděpodobně nebudete mít o klienty nouzi.
Bez SEO to nepůjde
Před pár desítkami let se lidé dorozumívali mnohem obtížněji a předávali si své znalosti a zkušenosti složitější cestou, zejména osobně anebo prostřednictvím rozhlasu a televize, ale s rozvojem Internetu se i oblast cestovního ruchu posunula hodně kupředu. Dnes stačí nabídnout lidem ubytování na webových stránkách a nemusíte investovat do drahých reklamních kampaní.
Máte-li vlastní webové stránky, přitáhnete si zájemce sami, ovšem pouze tehdy, budou-li mít dobře zpracované SEO (optimalizaci) pro Google. Profesionálové, kteří se tím zabývají, provádí SEO (optimalizaci) test, aby bylo patrné, která klíčová slova vás vynesou do popředí, a se kterými máte ještě potíže a váš web se v silné konkurenci ztrácí.